Eteran verkkopalvelun käyttäjätunnukset uudistuvat

​​​​Verkkopalvelumme käyttäjätunnukset uudistuivat. Muutokset koskevat kaikkia käyttäjiä.

Etera uudisti verkkopalvelun käyttäjätunnukset vaiheittain. Verkkopalvelu on kysynyt jokaiselta palveluun kirjautuneelta henkilökohtaisen työsähköpostiosoitteen. Käyttäjän on pitänyt myös vahvistaa henkilöllisyytensä kerran omilla verkkopankkitunnuksillaan.

Jos käyttäjä ei ole tehnyt näitä toimenpiteitä, käyttäjätunnus on poistettu. Käyttäjätunnuksen saat kuntoon ottamalla yhteyttä Eteran asiakaspalveluun.

Eteran verkkopalvelun käyttäjätunnukset

Eteran verkkopalvelun käyttäjätunnukset ovat henkilökohtaiset. Sen vuoksi verkkopalvelun käyttäjän sähköpostiosoite ei voi olla yrityksen yleinen tai ryhmän yhteinen, vaan jokaisen käyttäjän henkilökohtainen työsähköposti.

Tilitoimiston käyttäjätunnusten hallinnointi

Tilitoimistolla tulee olla asianhoitajasopimus Eteran kanssa. Tilitoimistossa tulee olla nimetty pääkäyttäjä, joka hallinnoi tilitoimiston käyttöoikeuksia. Pääkäyttäjä lisää uudet käyttäjät ja antaa heille käyttöoikeuksia asiakkaiden vakuutuksiin sekä poistaa käyttöoikeudet työntekijöiltä, jotka eivät ole enää tilitoimiston palveluksessa.

Apua Eteran asiakaspalvelusta

Eteran asiakaspalvelusta saat vastauksen uudistukseen liittyviin kysymyksiisi.
Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 8-16.

Puh. 010 553 3033
asiakastuki@etera.fi


Usein kysyttyjä kysymyksiä

 

Miksi Etera uudisti verkkopalvelun käyttäjätunnukset?

Uudistus mahdollistaa verkkopalvelun uusien palveluiden kehittämisen. Uudistus vahvistaa myös tietoturvaa. 

Uusi palvelumme mahdollistaa kirjautumisen pankkitunnuksilla, mikä on ollut monien käyttäjien toive.

Eteran verkkopalveluun kirjautuminen helpottuu, koska käyttäjän oma sähköposti toimii käyttäjätunnuksena ja salasanan voi käyttäjä itse määritellä.

Miten voin vaihtaa sähköpostiosoitteeni tai salasanaani?

Voit päivittää sähköpostiosoitteesi ja salasanasi verkkopalvelussa kohdassa Omat tiedot. 

Uudesta sähköpostiosoitteesta tulee käyttäjätunnuksesi. Muuttamasi tiedot päivittyvät verkkopalveluun heti. Seuraavalla kirjautumiskerralla kirjaudut uusilla tiedoillasi. 

Olen ilmoittanut väärän sähköpostiosoitteen? Mitä teen?

Kirjaudu verkkopalveluun omilla verkkopankkitunnuksillasi ja muuta sähköpostiosoitettasi kohdassa Omat tiedot. 

Millainen sähköposti on henkilökohtainen?

Sähköpostiosoite on henkilökohtainen, jos kukaan muu (esim. työkaverisi) ei lue sähköposteja. Se voi olla vaikkapa muotoa laskutus@yritys.fi.

Eteran verkkopalvelussa käytettävä sähköpostiosoite ei voi olla yhteiskäyttöinen vaan jokaisella käyttäjällä pitää tietoturvan vuoksi olla oma sähköpostiosoite.

Eteran verkkopalvelussa yhdellä käyttäjällä on vain yksi käyttäjätunnus. Käyttäjätunnus on sähköpostiosoite.

Miksi uuden käyttäjän pitää käydä tunnistautumassa omassa verkkopankissa?

​Yhdellä käyttäjällä voi olla vain yksi tunnus Eteran verkkopalveluun. Verkkopankkitunnistautumisella yksilöimme käyttäjän. Käyttäjätunnuksen voi ajatella toimivan kuten allekirjoitus. Sillä allekirjoitat tehdyt ilmoitukset verkkopalvelussa. Käyttäjän tunnistaminen on oleellista myös tietoturvan kannalta. 

Voimmeko tilitoimistossa käyttää yhä vain yhtä käyttäjätunnusta?

​Tietoturvan vuoksi tilitoimistossa jokaisella käyttäjällä tulee olla oma käyttäjätunnus ja salasana. Palvelumme rekisteröi henkilön, joka on käyttänyt palvelua ja tehnyt muutoksia tai ilmoituksia Eteran verkkopalvelussa. Käyttäjätunnuksen voi ajatella toimivan kuten allekirjoitus. Sillä allekirjoitat tehdyt ilmoitukset verkkopalvelussa.

​​​Voinko hoitaa yksillä tunnuksilla YEL- ja TyEL-vakuutukset?

Kyllä voit. Käyttäjällä on vain yksi tunnus Eteran verkkopalveluun ja tällä tunnuksella voit hoitaa kaikki eläkevakuutusasiat Eteraan.

 

Miksi sain kutsun Eteran verkkopalvelun käyttäjäksi?

Uudelle käyttäjälle tulee aina kutsu verkkopalvelun käyttäjäksi.

Kun vahvistat sähköpostiosoitteen klikkaamalla viestissä olevaa linkkiä, siirryt tunnistautumissivulle. Kun olet tunnistautunut, luot itsellesi salasanan. Sen jälkeen olet valmis kirjautumaan Eteran verkkopalveluun.

Olen tilitoimiston työntekijä. Miksi sain Eterasta sähköpostin verkkopalveluun lisätystä käyttöoikeudesta?

Vakuutuksenottaja (asiakasyritys) on antanut organisaatiollesi käyttöoikeuden hoitaa työeläkevakuutuksiaan Eteran verkkopalvelussa. Sinut on merkitty organisaation pääkäyttäjäksi ja voit jakaa käyttöoikeuksia omassa organisaatiossani.